۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

حشمتی:

توجه بیشتر به صدور احکام متقن،کاهش نقض آرا محاکم را به دنبال دارد

توجه بیشتر به صدور احکام متقن،کاهش نقض آرا محاکم را به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: توجه بیشتر به صدور احکام متقن، کاهش نقض آرا محاکم را در پی خواهد داشت و در این مسیر وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست کمیته اتقان آرا استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب، رئیس کل محاکم، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان برگزار شد.

محمد جواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست اظهار کرد: توجه بیشتر به صدور احکام متقن، کاهش نقض آرا محاکم را در پی خواهد داشت و در این مسیر وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سند تحول قضائی به موضوع اتقان آرا توجه جدی شده است و مردم نیز نسبت به آرا صادره دغدغه دارند.

وی افزود: ضرورت دارد شیوه نامه کمیته اتقان آرا با دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در مورد ترکیب اعضا با دقت کار شود و با ایجاد دبیرخانه در کمیته اتقان آرا این موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.

حشمتی مهذب تأکید کرد: ما باید در کاهش وارده‌ها وظیفه خود را انجام دهیم تا قاضی هم فرصت مطالعه برای استخراج رأی را داشته باشد.

کد خبر 5196280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha